понеделник, 26 май 2014 г.

BMW „Concept Roadster“ – роудстър революция на BMW

С BMW Concept Roadster BMW Motorrad придава зареден с емоции облик на своите амбиции за бъдещото поколение роудстъри с боксерен двигател на Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2014. Още през миналата година на същото място BMW Motorrad показа с BMW Concept Ninety, една модерна интерпретация на класическия мотоциклет на BMW с боксерен двигател, колко емоционално може да изглежда една ретроспекция на 90 години BMW Motorrad. От друга страна, BMW Concept Roadster олицетворява бъдещето на роудстърите с боксерен двигател на BMW: „BMW Concept Roadster показва, че за BMW шофирането на мотоциклет е нещо много повече от перфектна функция. Този концептуален мотоциклет е символ за това колко модерен и емоционален може да бъде един роудстър на BMW с боксерен двигател.”, казва Едгар Хайнрих, ръководител на BMW Motorrad Design.

Класически добродетели в модерна интерпретация
BMW Concept Roadster е типичен роудстър на BMW с мощен двуцилиндров боксерен двигател, еднораменна задна вилка с карданно задвижване и лека тръбна рама. Той интерпретира тези класически елементи в тяхната най-модерна и динамична форма. „BMW Concept Roadster е олицетворение на тази мощна същност на един роудстър на BMW. Той изглежда възхитително и се управлява също толкова възхитително. Този роудстър прави шофирането на BMW още по-революционно.”, казва за BMW Concept Roadster Ола Стенегард от дизайнерския отдел на BMW Motorrad.
Боксерния двигател на BMW както винаги осигурява висока мощност и уверено разгръщане на тягата в целия оборотен диапазон. При най-новото поколение той извлича 92 кВт (125 к.с.) при 7 750 об/мин от работен обем от 1 170 куб. см и развива максимален въртящ момент от 125 Нм при 6 500 об/мин. В същото време двигателят е визуалният център на BMW Concept Roadster. Около него компактните пропорции с ниска предница и висока задница оформят клиновиден силует, който визуално ускорява мотоциклета дори и в покой. Снишената стойка със силен фокус върху предното колело и много късата задница обещават пъргава и лека управляемост. Цветовото разделяне осигурява визуално делене на тъмната област на двигателя долу и светлата зона за седене с резервоара и надстройката отзад. Тъмната долна зона визуално сваля BMW Concept Roadster още по-близо до пътното платно и подчертава насоченото към пътя усещане при шофиране. Светлата горна част осигурява лекота и нисък визуален център на тежестта. Фаровете се отличават с модерна и динамична интерпретация на класическия кръгъл фар. Матираните LED светлинни блокове оформят характерното „лице” и му придават изключително техническо излъчване. Благодарение на LED-технологията отстрани маската на фаровете изглежда особено плоска и прави впечатление на много лека. Редуцираната комбинация от уреди зад тях изобразява всички важни за пътуването информации с висококачествена и ексклузивна визия.

Емоционална игра на повърхностите
Съгласуваността между резервоара, седалката и радиатора е оформена много раздвижено и е моделирана перфектно на ръка. Опитните ръце на дизайнерите на BMW са придали на повърхността недостижима за компютър емоционалност. Повърхностите отразяват детайлно особеностите на характера на BMW Concept Roadster: скулптурно оформеният резервоар в цвят Sparkling Lightwhite подчертава устрема и динамиката на BMW Concept Roadster чрез прецизно моделираните си повърхности. В същото време неговата ергономична форма осигурява перфектен контакт с коленете за оптимална управляемост. Покритието от матирана неръждаема стомана поставя висококачествен и масивен акцент по средата на резервоара.

Лека и филигранна – алуминиевата задница
От резервоара се разгръща друг особен акцент: изправената задна част от фрезован алуминий. Самоносещата задна структура е изработена от един елемент, което и позволява да бъде много редуцирана и филигранна. Оставените съзнателно видими следи от фрезоването осигуряват сурово, почти индустриално излъчване, което контрастира с лакираните и елоксирани повърхности. Интегрираната единична седалка с визуални препратки към моторните спортове подчертава със стилната си интерпретация динамичните амбиции на BMW Concept Roadster. Неоново жълтият цветови акцент в долната част на възглавницата на седалката под перфорираната кожа Alcantara поставя смел цветови контраст. Други цветови акценти в неоново жълто са разположени върху капаците на клапаните, както и върху ламелите на радиатора във въздухозаборниците на страничните панели. Като носещ елемент лакираната в цвят Sparkling Racing Blue тръбна рама поставя визуален акцент. Този традиционен елемент на роудстърите на BMW с боксерен двигател получава спортно и модерно излъчване благодарение на изразителния си цвят. Благодарение на съгласуваността между типичния за BMW Motorrad бял цвят на резервоарът яркият син цвят на рамата се постига модерна интерпретация на традиционните за BMW Motorrad цветове.
Висококачествено фрезовани алуминиеви детайли
Отстрани скулптурната техническа визия се подчертава от други фрезовани алуминиеви детайли. Особено ярко изпъкват страничните Air-Intakes. Те също се отличават с чиста алуминиева повърхност със следи от фрезоване и се открояват отчетливо върху матово черната повърхност на радиатора. Формата им е на отворен напред триъгълник, който формално се ориентира към „хрилете” на суперспортните мотоциклети на BMW. Те отвеждат въздух към радиатора и подчертават динамичната визия на страничната част. Ламелите на радиатора в неоново жълт цвят вътре се забелязват едва на втори поглед.

Особен детайл са и фрезованите от алуминий капаци на клапаните: техният триизмерен език на формите продължава силната ориентация напред на повърхностите на резервоара и придава на боксерния мотор на BMW подчертано спортно излъчване. В същото време защитният елемент върху капаците на клапаните показва, че BMW Concept Roadster може и трябва да се наклонява изключително много в завоите. Те са вдъхновени от Kneepads на състезателен комбинезон и вдъхват на BMW Concept Roadster щипка състезателна атмосфера. Този радикален елемент допълнително се подчертава от акцент в неоново жълт цвят.

Иновация на формата и функцията – спойлерът на двигателя
Футуристичният спойлер по иновативен начин съчетава формата и функцията. При BMW Concept Roadster той има не само аеродинамични функции, но и допълнително интегрира цялото предно изпускателно гърне с оглед бъдещите изисквания към шумовите емисии. В комбинация с късата, изправена крайна изпускателна тръба спойлерът на двигателя концентрира форма и функция около двигателя и по този начин подчертава компактното и динамично излъчване на страничната и задната част. Освен висококачествените фрезовани детайли при BMW Concept Roadster са използвани само висококачествени, High-Performance елементи. Предната вилка, пружинната стойка и спирачките изпъкват елегантно с елоксираната си повърхност и придават на BMW Concept Roadster ексклузивно и спортно излъчване.
Източник:аuto-press.net