Корейците превърнаха спортния си модел Hyundai Veloster в истински звяр, като го прекроиха из основи. Става дума не само за използване на по-мощен мотор, както стана с модификацията Turbo, но и за пълно прекрояване концепцията на модела, превърнат вече в двуместен автомобил със средно разположен мотор.
Концептът е наречен Veloster Midship и е вече пред погледите на широката корейска публика, посещаваща автосалона в Пусан, който се провежда в периода 29-и май - 8 юни. Колата има двулитров, четирицилиндров, турбомотор с ходов обем 300+ к.с. Theta GDI, задвижващ задните колела.
Авторите на концепта твърдят, че новото разположение на агрегата в колата е изменил характера й. Получило се е идеално разпределение на масата по осите, което позволява доста по-висока гранична скорост при завой. Габаритите на шоу-кара са: дължина 4220 мм, ширина 1865 и височина 1340 мм.
ВИДЕО
Преработката на корейците не е първият случай за трансформация на автомобил с предно предаване и мотор в такъв със задно задвижване и централно разположен мотор. Такива са Renault Sport Megane Trophy (V6 3.5, 330 к.с.), Renault Clio V6 c трилитров мотор 230- 255 к.с., по-старият 5 Turbo и Volkswagen Golf GTI W12-650.
Създател на новата разработка е екипът Hyundai High Performance, направил раливарианта i20 WRC. Корейците на казват особенно много неща за шоу-кара - използвани са олекотено алуминиево окачване и по твърди настройки на шасито, а задното окачване с торсионна греда е заменено с елементи от конструкциите на седаните със задно задвижване на марката.
За съжаление, в момента от Hyundai твърдят, че Veloster Midship не предвещава някакъв сериен вариант на модела, а е просто експеримент с цел оценка на възможностите на шасито му.
Източник:аuto-press.net