След точно 75 години Maserati 8CTF «Boyle Special» (сериен номер 3032) повтори победният си кръг на пистата в Индианаполис. Почетният кръг беше в рамките на програмата за честване 100-годишнината на марката и в чест на победата й от 1939-а. Зад волана на колата по време на обиколката по знаменитата писта беше трикратният победител в Indy 500 - Джони Ръдърфорд, а зрителите аплодираха още и пилота Уилбър Шоу, спечелил с Maserati 8CTF две шампионски титли подред през 1939-а и 1940-а.
Легендарният Maserati 8CTF е увековечен от Историческата Автомобилна Асоциация (HVA), като първият чуждестранен производител на транспортни средства, удостоен с регистрация в архива на Националната библиотека на Конгреса на САЩ. Историческото записване е направено според Секретариата за Стандарти на Документацията на Културното Наследство на Щатите и остава част от Националния исторически реестър на автомобилите.
ВИДЕО
"Празнувайки първия си 100-годишен юбилей, Maserati с гордост и уверено гледа в бъдещето, набелязваки курса си за следващите 100 години" – каза генералният директор на Maserati Харолд Вестер. - "Високо ценим днешният акт, демонстриращ дълбоката историческа връзка между пистата в Индианаполис и една от най-бързо развиващите се търговски малки в автомобилна Америка".
Maserati 8CTF е замислен от Ернесто Мазерати в началото на 1938-а година при активната подръжка на италианската промишлена фамилия Орси. 8-цилиндровият двигател на 8CTF е събран от два чугунени 4-цилиндрови блока на модела 4CL с общ колянов вал и картер, което позволило Boyle Special да се получи надежден и мощен автомобилм с прекрасни динамични качества. Тези негови черти стават основни за всички следващи поколения на моделите Maserati.
8CTF става повече от сериозен отговор на доминацията на другите водещи европейски производители по пистите в епохата на 30-е години на миналия век и само няколко години след направата на колата тя спечелва и най-известното пистово състезание в света.