Доскоро трябваше да разполагате със солидна банкова сметка, за да си позволите новичко Maserati. Поне 200 000 лева трябва да броите в шоурума, за да си тръгнете с бижу като Quattroporte, GranCoupé или GranCabrio. Този факт естествено гарантира една сериозна ексклузивност и подхранва добрия имидж, но във времена на сериозна икономическа криза не се отразява особено добре върху оборота. И тъй като италианците са твърдо решени да увеличат поне пет пъти продажбите си до 2015 година, от Maserati сега са се прицелили във високия сегмент на средната класа: Ракетата носител се нарича Ghibli. Украсена със задължителния тризъбец, колата от есента ще насочи остриетата си към утвърдени фаворити като BMW Серия 5, Audi A6 и Mercedes E-класа.
Дизайн, заимстван от хищна акула
При тази амбициозна операция дъщерната компания на Fiat залага не само на традиционно вдъхновяващия си дизайн и спортен дух. В същото време тя се стреми да се хареса на трезво мислещите шофьори с дебели портфейли, които ежедневно навъртат сериозен брой километри. Първият дизелов двигател в историята на Maserati ще се предлага на агресивната цена от под 130 000 лева. Естествено тук ни най-малко не става дума за промоция, позната ни до болка от всеки квартален супермаркет. Но не може да подминем и факта, че този расов автомобил е по-евтин с цели 80 000 лева в сравнение с големия му събрат Quattroporte. Като дизайн Ghibli има по-екстравагантно излъчване, но е с по-къси размери. С дължина си от 4,97 метра бюджетната версия на Quattroporte обаче съдържа всички предимства и символи на култовата марка от Модена: плоска и дълга предница, преливаща в характерната решетка, напомняща зловещата паст на акула. В предните калници естествено не липсват уникалните хриле, страничните флангове са ясно очертани, задницата е къса, но запомняща се.
Да седнеш в Maserati Ghibli
Отпред Ghibli съблазнява със стегнати спортни седалки, изработени от красиво избродирани кожи. На втория ред, заради съкратеното с близо 20 сантиметра междуосие спрямо Quattroporte, пространството е малко по-ограничено, но мястото е съвсем достатъчно. Ограниченият вътрешен обем спрямо Quattroporte при Maserati Ghibli се компенсира от допълнителна доза динамика и спортен дух. Ghibli е една идея по-диво, още по-атлетично, да, дори много по-секси и някак по-елегантно влиза в завоите. При задвижването италианците поемат в нова посока. След като в ерата на битурбо-агрегатите през 90-те години надделяха V8-моторите, днес на хоризонта отново се появяват успешни шестцилиндрови моторизации. Тези сериозни V-образни трилитрови сърца, снабдени с турбо компресори, вече не се зареждат само с високооктанов бензин. За първи път в историята на Maserati при Ghibli се предлага дизелова версия. Докато бензиновият красавец се предлага в две версии с мощности от 330 или 410 к.с., които се изработват заедно с легендарния V8 на Ferrari в Маранело, дизеловият мотор при Ghibli е продукт на италианския поддоставчик VM Motori. Шефът на Maserati Харалд Уестър обаче знаекакво очакват феновете на марката и обещава: "Дори и с дизелов агрегат Ghibli върви като истинско Maserati – и звучи по абсолютно същия начин."
Бензиновият звук на дизела
Може да изглежда налудничаво, но благодарение на високите технологии днес дизеловият двигател може да звучи дори по-убедително от бензиновия. При Maserati Ghibli имаме точно този случай. Благодарение на труда на инженерите дизеловият агрегат работи стегнато и естествено съвсем не е безшумен. Чрез т.нар. Soundsymposer, нещо като синтезатора в електронната музика, свързано с електрониката на автомобила устройство подава допълнително озвучаване към два монтирани в близост до ауспуховата уредба високоговорителя, които генерират звукова картина, напомняща лайф на AC/DC върху тежкотоварен дунавски шлеп.
275 к.с. и 600 Нм въртящ момент подчертават спортното ДНК на италианската машина. Със завидна мощ дизеловото Maserati Ghibli потегля от място и профучава край вече зеления светофар, маркиращ входа към тосканския град Сиена. Само 6,3 секунди трябват на колата, за да достигне 100 км/ч. На изхода на града само с леко натискане на педала на газта италианският жребец прескача почти двойно ограничението на скоростта. Малкото ми останала коса по главата съвсем настръхва в мига, в който забелязвам, че уредът отчита скоростта в мили, а не в километри. Слава Богу, по тестовото трасе има само няколко на брой контролни камери на карабинерите. С този автомобил изпреварването на иначе доста пъргаво шофиращите по хубавите си магистрали италианци е нещо като бебешка игра. Е, признавам, че не посмях да вдигна максималната скорост от 250 км/ч, но нямам абсолютно никакво съмнение, че се постигат с лекота. На когото всичко това не е достатъчно, може да се прехвърли на бензиновото Ghibli, с което вече трудно някой ще може да ви води по пътя.
В очакване на SUV Levante
Технологична новост е задвижването 4х4, което в момента се предлага единствено в комбинация с мощния бензинов агрегат. Системата е ключова за планираната в края на 2014 година премиера на първия SUV на Maserati, който ще се казва Levante. По отношение на оборудването Ghibli разполага с hotspot за безжичен интернет, камера за движение на заден ход и темпомат, който основно ще се грижи за минимизиране на финансовите щети от глобите за превишена скорост.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Maserati Ghibli Diesel
Дизелов V6, работен обем 2987 куб.см – мощност 202 кВт (275 к.с.) – макс. въртящ момент 600 Нм – 8-степенна автоматична скоростна кутия – ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 сек – макс. скорост 250 км/ч – комбиниран разход 5,9 л/100 км – СО2 158 г/км – дължина 497 см – широчина 195 см – височина 146 см – обем на багажника 500 литра – тегло 1835 кг, цена 128 000 лева
Източник:Аутобилд