понеделник, 16 юни 2014 г.

САНДОВИЛ: НОВ ЗАВОД, НОВ TRAFIC И 50 ГОДИНИ НА СЪВЪРШЕНСТВО

▪ Отворен през 1964, заводът в Сандовил чества своята 50-а годишнина, oтваряйки нова глава в своята история, за пръв път предстои заводът да започне произвовството на лекотоварни автомобили: новият Trafic (който ще бъде лансиран това лято) и версията с висок покрив на Opel/Vauxhall Vivaro, произвеждани преди в Испания (в завода на Nissan във Барселона) и Великобритания (в завода на General Motors в Лутън).

▪ Tова ново индустриално приключение е свързано с пълно трансформиране на завода. Вследствие на трансформация, свързана с инвестиция в размер на 230 млн. евро, и три години на изключителни усилия, заводът може да се сравнява с построена на ново производствена мощност.

▪ Предизвикателството сега е успешното стартиране на производството на новия Trafic и Opel/Vauxhall Vivaro, продължавайки същевременно да се поддържат най-високите стандарти за Laguna и Espace, които заводът ще продължи да произвежда до появата на техните наследници, след което производството им ще бъде прехвърлено в завода Renault Douai.


ИСТОРИЧЕСКА ТРАНСФОРМАЦИЯ: ПРЕХОДЪТ ОТ ЗАВОД ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА ПЪТНИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ В ЗАВОД ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА ЛЕКОТОВАРНИ АВТОМОБИЛИ

Изграждането на завода в Сандовил започва в края на 1963 с цел посрещане на нарастващото търсене на автомобили. Заводът е разположен на стратегическа географска позиция: на бреговете на Сена и близо до пристанището в Хавър. В течение на изминалите 50 години, заводът в Сандовил е произвел над 8 млн. автомобила. Той специализира в сферата на пътническите автомобили от създаването си, като в него се произвеждат първото поколение на R 16, след това R 12 (1970), R 15 и R 17 (1972), R 30 (1975), R 20 (1976), R 18 (1978), R 25 през 1984, R 21 през 1986, Safrane през 1992, Laguna през 1992, Vel Satis през 2001, Espace IV през 2002 и Laguna III през 2007.

През 2011 Renault group обяви плановете си да инвестира 230 млн. евро в дългогодишното бъдеще на завода в Сандовил като част от нов проект: производството на лекотоварни търговски автомобили, а не на леки автомобили. Лидер на LCV пазара от 1998 насам, Renault се стремеше да премести производството на новия Trafic и на версията с висок покрив Opel/Vauxhall Vivaro. Сега цялата LCV гама на Renault ще се произвежда във Франция: Kangoo в Мобюж, Master в Батили и Trafic в Сандовил.

Нужни са три години изключителни усилия, от лятото на 2010 до лятото на 2013, за да се трансформира заводът и новите ресурси да се подредят на място, така че резултатът да е сравним с изграден на ново завод:

▪ В пресовъчния цех: 5000 тона чугун за производството на инструментариум за LCV поточната линия, което се равнява на ¾ от тежестта на металната рамка на Айфеловата кула.

▪ В цеха за асемблиране: бяха освободени 20 000 m² пространство за монтирането на новата инструментална екипировка със 187 нови робота, които да правят 5000 точкови заварки, необходими за асемблирането на купето на новия Trafic.

▪ В бояджийното: налага се пълно трансформиране, за да се адаптира процесът към размерите на LCV моделите. Тунелът за антикорозионно третиране бе повдигнат със 70 см, а кабината за боядисване – удължена с 12 м. Монтирано е оборудване, специфично за LCV автомобилите: люлки и транспортни ленти, които да подпомагат операторите при адаптиране на правилната позиция при полагане на част от дългите 120 м уплътнения, интериорни роботи за полагане на кит и боядисване на вътрешността на вана. Този процес не е необходим при пътническите автомобили, тъй като интериорът е тапициран.

▪ В крайното асемблиране, служители във Вилиер-Сейнт Фредерик и Сандовил монтираха новата LCV линия. До лятото на 2011, Espace IV и Laguna III се произвеждаха на две отделни линии. През септември 2011, двата пътнически автомобила бяха преместени на една и съща линия. Като част от този процес, бяха преместени 130 машини, а 240 работни станции на линията – адаптирани. Предвид специфичните си размери, за новия Trafic е предназначена отделна поточна линия.

Tази трансформация бележи също културна промяна и човешко предизвикателство, което полага пътя за връщане към две смени на работа (от 2009 се работи само на една). Управата на завода обръща специално внимание на развитието на уменията на операторите чрез интензивно обучение:
▪ 20 дни обучение за всеки оператор, преди започване на работа,
▪ качество и поддържане на безопасност за персонала по отношение на новите инсталации.

За Жером Мойнард, Директор на завода в Сандовил: “Преминаването от производство на пътнически автомобили към производство на LCV е голямо промишлено събитие и нова страница в историята на Сандовил. След три години работа и инвестиция в размер на 230 млн. евро, заводът е като нов, докато в действителност тази година чества своята 50-та годишнина. Заводът се намира на повратна точка в развитието си, затваря една глава и започва нова. За служителите в завода, той е преди всичко източник на гордост и обещание за сигурно бъдеще”.

LCV ПАЗАРЪТ: ОБЕЩАНИЕТО ЗА СИГУРНО БЪДЕЩЕ

Сандовил е основен обект в LCV производствената база на марката Renault, на един плаващ пазар.

Renault продава широка гама от LCV модели (между 2 и 22 m3), за да отговори на нуждите и очакванията на бизнес клиентите. Марката е №1 на европейския LCV пазар за 16-та поредна година с пазарен дял от 14,5% в края на 2013. През първото тримесечие на 2014, Renault отчете 4,8% ръст на световните си LCV продажби (10% за Групата като цяло).

По-конкретно, Trafic е дългогодишен успех. Renault продаде над 1,6 млн. Trafic автомобила от началото на производството му през 1980. Във Франция, Trafic оглавява сегмента си с пазарен дял от 36,6% през 2013. Лансирането на новото поколение ще помогне на Renault да консолидира позицията си като №1 на европейския LCV пазар. С 270 версии, над 100 цвята, и автомобилни адаптации, внедрени в производствения процес, новият Trafic ще се стреми да продължи успеха на предшественика си. Амбициите му ще са да изгради лоялност и да спечели нови клиенти, търсещи надежден, иновативен автомобил, отговарящ на високи стандарти на работа.

За да подкрепя клиентите и непрекъснато да подобрява удовлетвореността им, Renault продължава развитието на PRO+ мрежата от бизнес центрове за бизнес клиенти. В края на 2013, Renault Pro+ мрежата включваше 520 центъра, от които 1/4 извън Европа.

“В продължение на 50 години заводът в Сандовил разви уникален опит в сферата на луксозните пътнически автомобили, като един от фокусите бе поставен върху качеството. Това са активи за лансирането на новия Trafic, чийто клиенти очакват особено високи постижения по отношение на качественото възприятие, комфорта и здравината. С новия Trafic, Renault предлага истински “Van à Vivre”, модерен, удобен и по-практичен. Производството на този нов модел позволява на завода в Сандовил да се развива в LCV производството и да играе ключова роля в заздравяване на лидерството на Renault на LCV пазара в Европа”, обяснява Ашвани Гупта, Директор на Renault LCV Division.

Renault в Нормандия
Renault е най-големият промишлен работодател в региона на Горна Нормандия. Групата разполага с пет промишлени и инженерни мощности в региона: завод за производство на автомобили в Сандовил, завод за двигатели и трансмисии в Клеон, международна логистична платформа в Grand-Couronne, тестови център в Обвоа и завод в Диеп, дом на марката Alpine и сега завод за производство на автомобили. В този регион Renault разполага с още две подразделения: Sofrastock International (специализирано подразделение за управление на доставките и дистрибуцията на малки части от доставчици) в Saint-André de l’Eure и Renault Tech, специализиран в трансформиране на автомобили, в Heudebouville.
Източник:Аутопрес