неделя, 15 юни 2014 г.

Mazda 3 – по-смела отвсякога

Какво е необходимо на Mazda, за да постигне тази амбициозна цел? Може би щедро оборудване? Или пък шикозна визия? Модерни двигатели? Много място? Освен това трябва да е практичен и да не е скъп. Засега от Mazda не споменават нищо за цените на 3, която ще се появи на пазара през есента. Въпреки това ние получихме информация, че моделът не само ще изглежда атрактивно, но и ще бъде доста изгоден.
Технически трикове помагат за икономия на гориво
Още нещо: при предшественика от Mazda се осмелиха да дадат осемгодишна гаранция. Дали японците отново ще имат доверие на новия си компактен автомобил за толкова дълъг период? Ако това се случи, ще бъде солиден аргумент при покупка.
За съжаление от Mazda не посочват и данни за разхода на гориво. 3 обаче определено няма да бъде лаком – серийната система Start-Stop и някои аеродинамични трикове ще помагат за озаптяването на „жаждата”. 2,2-литровият дизелов мотор Skyactiv ще бъде най-предпочитаният и най-икономичният двигател. Тази машина вече се използва в Mazda 6 – по време на теста даде разход от 5,6 л дизел на 100 км. Така от по-малкия и тежащ около 1400 кг събрат можем да очакваме резултат от около 5 л/100 км. Освен дизеловия ще има още три бензинови Skyactiv-агрегата (1,5-литров със 100 к.с., както и 2,0-литров със 120 или 165 к.с.). Големият бензинов мотор ще използва метода i-ELOOP, за да пести. При него в режим на движение по инерция и при спиране в кондензаторите се акумулира енергия, което облекчава алтернатора и пести гориво.
Въпреки идентичната дължина, в сравнение с предшественика новият компактен модел ще предлага повече място във вътрешното пространство и ще побира 10 литра повече багаж (350 до 1250 л). Водачът ще управлява аудиосистемата, навигацията и климатичната инсталация посредством централен обслужващ бутон, ще притежава по-директно управление и благодарение на модифицирано усилване на спирачното действие ще владее по-добре автомобила. Като цяло Mazda вади голям брой трикове за сигурност. Водачът има на разположение редица асистиращи системи – система за предупреждение при смяна на пътното платно, асистент за аварийно спиране, който предотвратява произшествия в града (между скорост 4 и 30 км/ч), както и базирана на радар система за предупреждение при сблъсък (активна до 200 км/ч). Нашето заключение е, че бестселъра Golf го чакат безсънни нощи.
ИЗВОД
Що се отнася до двигателите и техниката, Mazda демонстрира прогрес. Освен това искаме и въведената при предшественика осемгодишна гаранция.
Източник:Аутобилд