Един от най-очакваните нови модели в Европа е идващият малък Jaguar - XE, който се сочи за наследник на Jaguar X-type, както и за много сериозен съперник на новите BMW 3 Series, Audi A4 и Mercedes C Class.
Според английските колеги от Autoexpress, баварците ще трябва много сериозно да се притеснят от идващия Jaguar XE поради няколко причини. Първата от тях е че дизайнерският екип създал последните малки големи британски котки е съотворил отново магията си. И в това има сериозно парче истина - Jaguar успя да се въстанови почти от небитието с огромната помощ не само на парите на индийската Tata, но и с много напредничаво мислещия, най-смел и предприемчив дизайнерски екип в съвременната автоиндустрия. Разкошният F-Type получи яко световно признание, а новият XE ще се ползва яко от асоциациите в дизайна си със спортния модел.
Докато Jaguar показа официално "лицето" на XE на автосалона в Женева с новата радиаторна решетка, агресивна предна броня и лед-светлините с L-форма, колегите от Autoexpress твърдят, че разпологат и с останалото от вида на колата. Страничните вдлъбвания идват директно от F-Type, двойният накрайник на ауспуха и големите джанти добавят спортен хъс, докато ниската покривна линия, повдигащата се средна и късите надвисвания подсилват общото стегнато спортно излъчване на автомобила.
Нещата в колата са променени радикално в сравнение с предишния модел Х-type. Колата не е и просто умален вариант на XF, според шеф-дизайнера на марката Ян Калъм. "Естествено има и общи неща, защото трябва да сложим и лицета на марката в нея и ние не поехме по пътя на пълна нова радикализация спрямо сегашния ни дизайнерски език и имаме отново в нея силното ново фамилно пресъствие".
Изцяло нов е термин, който прекалено често се използва при описание на нови модели на пазара и става изтъркан. Но все пак и тук трбява да се каже, че XE е напълно нов модел от първата си черта на дизайнерския плот. Това е първият лек модел на марката, развит върху новата гъвкава платформа на Jaguar iQ[Al] - алуминиево шаси, което с успех се използва при SUV-модела през 2016-а, както и при купе и комби вариантите на новия малък Jaguar XE.
Jaguar обещава XE да бъде по-лек, по-корав и не по-малко пъргав от баварската 3 Series, с шаси инжинерно развито за задно и пълно задвижване, като достоен отговор на напредничавата задвижваща система на BMW - xDrive. В крайна сметка докато новият Mercedes C-Class ще покаже комфортно возене като на една S-Class-а, новото Audi A4 (през 2015-а) ще демонстрира превъзходно интериорно качество, а Lexus IS радикална промяна във външния си изглед, само новият XE ще има потенциала да предизвика 3 Series като "драйвърски избор" в класа.
Aтрактивният стил и безупречното пътно поведение са нищо днес без да са в комбинация с ефикасни двигатели. Това е причината Jaguar да инвестира £ 355 милиона в новия си завод в Уулвърхамптън, който ще прави един от новите двигатели Ingenium на всеки 36 сeкунди. Става дума за гама двулитрови, четирицилиндрови, турбо бензинови и дизелови мотори, като най-ефикасният от дизелите ще предложи ниво на емисии на вредности CO2 под 100г/км.
Няма да бъдат забравени и тези, които търсят още по-сериозни възможоности от моторите - налице ще е 3-литровият, турбо V6 от F-Type, а топ-вариантът XER-S ще е с V8-цилиндров мотор, с мощност 542 к.с., което ще му позволи да вдига максимална скорост от 300 км/ч. Малко по-нататък се очаква и предлагането на хибриден вариант в моторизацията на колата.
Въпреки че ще е най-малкият от седаните на марката, новият Jaguar XE ще е и най-напредничавият в технологично отношение. Усъвършенстваното алуминиево окачване на двойни носачи с адаптивни амортисьори, ще се грижи за возията и отличния баланс в управлението, докато електромеханичното кормилно управление ще икономисва гориво и ще предлага променливо кормилно отношение.
Голямата новост тук ще е промяната на остарялата инфотеймънт система /не само при ХЕ, но и при другите модели/ с нова, включваща пълноразмерна централна сензорна конзола, каквата видяхме в концепта C-X17, както и ново ниво на он-лайн свързване.
Източник:Аутопрес