сряда, 4 юни 2014 г.

Бразилският Ford Bronco - Troller T4 отива на конвейера (Видео)

Когато през 2012-а бразилската компания Troller, принадлежаща на Ford, създаде съвместно с фордовския дизайн-център в Бразилия симпатичния концепт Troller R-X, мнозина мечтаеха да видят тази съвременна интерпретация на легендарния Ford Bronco качена на конвейера. Измина година и половина и шоу-карът с минимални промени наистина излезе в серийно производство.

За пръв път колата беше показана не на известен автосалон, а на проспект Европа в Сан-Паулу пред поклонниците на марката. В сравнение с концепта серийната машина има малко по-прости огледала и дръжки на вратите, няма я лебедката в предната броня и малко е променен предният капак. Но и лебедката, и шнорхелът са екстри, които могат да бъдат поръчани допълнително срещу заплащане.

Разработката на новия оф-роудър е продължила 53 000 машиночаса и още 22 000 часа виртуални тестове, след които са последвали реални изпитания на прототипи, навъртяли общо 200 000 тестови километри.

В колата е съхранена философията на предшественика й - рамна конструкция с купе от композити и пластмаса, твърди мостове Dana отпред и отзад на пружинно окачване със стабилизатори за напречна устойчивости и лостове Панар, налице са раздатка с понижаваща предавка и електропривод на превключването, съединители в гавините на предните колела с ръчно изключване от моста. В задния мост е използван диференциал с повишено триене Dana Trac-Lok.

ВИДЕО

Автомобилът е еволюция на предходния модел Troller T4 и затова е кръстен Novo Troller T4. Но бразилците твърдят, че това не е рестайлинг с банална замяна на външните панели на купето, а всъдеходът ползва ново шаси. Моделът вече се прави на конвейера в собствения завод на Troller в град Белу Оризонти, преминал неотдавна сериозна реконструкция.

За Troller фирмата MWM, бразилско поделение на компанията Navistar International, доставя дизеловият, четирицилиндров мотор 3.2 л от фамилията MaxxForce. Този агрегат в модела T4 развивамаксимална мощност от 165 к.с. и има максимален въртящ момент от 380 Нм. Сред особеностите му са системата за рециркулация на отработилите газове с охлаждане и турбо с променлива геометрия. В предишният модел този мотор се куплираше с петстепенна махеночна кутия, а в новия с шестстепенна.

Бразилците твърдят, че новият модел има по-добра проходимост от стария, който завоюва сериозна популярност на мастния пазар заради добрите си оф-роуд качества, помогнали му да спечели и националното състезание Rally dos Sertoes. Старата кола има и собствен марков шампионат Troller T4.

Първият всъдеход Troller T4 беше пуснат в масово производство през 1999-а и премина през няколко рестилирания, последното от които през 2012-а. Това е самостоятелна разработка на основаната през 1995-а година компания, но с доста подобни черти на модела с къса база Jeep Wrangler. Дължината е 3945 мм, конструкцията е с носеща рама, купето е пластмасово, пълното задвижване е тип Part Time без междинен диференциал и с агрегати от различни малки и модели. Водещите мостове са Dana, предавателната кутия е Eaton, турбодизелът е на MWM (3.0 и 3.2 л). През 2007-а година компанията Troller беше купена изцяло от Ford, но продължи да прави колите си със собствената си марка
Източник:Аутопрес