Кросовърите са новите многофункционални автомобили на Европа. Те стават все по-популярни, като около половината от продажбите им се падат на предложения със задвижване към само предния мост. Това позволява постигането на по-достъпна цена и съответно ги превръща в алтернатива на комбитата и вановете.
Именно такъв автомобил, съчетаващ най-доброто от трите сегмента, е Peugeot 3008. Моделът не е особено нов - появи се още през 2009 година, но наскоро премина през модернизация и ние проверихме в какво се изразява тя.
Обновлението при 3008 не е особено мащабно - засяга най-вече външния вид и оборудването, но придава на френския автомобил актуална и модерна визия.
На външен вид новата версия се различава най-вече в предницата, която е изпълнена в новия стил на Peugeot и носи отличителните белези на най-новите модели на марката. Те засягат решетката на радиатора, бронята и формата на фаровете. В задната част промените не са толкова видими, като засягат предимно светлините. Те са с променена форма спрямо модела от 2009 г., а също така са оборудвани с LED технология.
Що се касае до салона, там французите са решили да не пипат много, много. В купето материалите са на високо ниво, уредите - семпли, но красиви, а позицията на шофьора - точна. За последното се грижат удобните седалки, воланът, който се регулира по височина и дълбочина, и оптималната видимост, която предоставя по-високо разположената позиция при шофиране. Въпреки че 3008 е симбиоза между кросовър, ван и комби, на шофьорското място атмосферата е по-скоро както в кокпита на спортна кола. Това се дължи на широката централна конзола, разделяща предните две кресла, разположението и формите на уредите, късия скоростен лост и прецизното управление. Предното стъкло е скосено, което засилва усещането за спортен автомобил, но оказва известен дискомфорт при излизане от автомобила.
Сред новостите в оборудването виждаме допълнителна жабка пред колената на шофьора и подобрен парктроник, който измерва разстоянието, когато се налага наместване на автомобила между други коли - нужно е само да се спре успоредно на пътя, да се подаде мигач в посоката на паркиране и автомобилът изчислява дали маневрата може да се получи безаварийно. Друга ценна система за асистиране е прозрачният хедъп дисплей, който излиза над таблото на нивото на очите. От него шофьорът се информира за скоростта и данните от темпомата, без изобщо да отклонява погледа си от пътя по време на движение.
Peugeot 3008 е от предложенията, които не могат да се оборудват със система за задвижване на четирите колела (изключение прави хибридната версия). Това вероятно е недостатък, от който обаче французите са се възползвали. Вместо да поставят скъпа 4х4 система, те предлагат опционалната технология Grip Control. Системата за оптимизиране на сцеплението с пътя предлага 5 различни режима - Стандартен, Сняг, Всъдеход (Кал/Мокра трева), Пясък и ESP off, като би трябвало да бъде достатъчна за нуждите на шофьорите, които рядко напускат асфалтираните пътища.
Без промяна спрямо по-старата версия на модела е и багажникът. Той предлага обем от 510 литра, може да се регулира на 3 нива, а при сгъването на задните седалки, което става с дърпане на лост, обемът на пространството се увеличава до 1604 л. Освен това вратата на багажника се състои от 2 части. Горната се отваря стандартно заедно с прозореца. При необходимост долната също може да се отвори и да се изравни с пода. Сериозният плюс на този елемент при 3008 е, че издържа натоварване от цели 200 кг.
Всичко това няма да е особено полезно, ако колата не разполага с подходящ двигател. Оптималният за 3008 е 2.0-литровият HDI мотор с мощност 150 к.с. Той е снабден със системата Dynamic Rolling Control на задния мост, осигуряваща отличен контрол над страничното накланяне на автомобила и оптимално действие на амортисьорите. С този агрегат разходът на гориво може да падне под 5.3 л/100 км, в зависимост от начина на управление.
Що се касае до цените, при обновеното Peugeot 3008 те стартират от малко над 40 000 лв. В зависимост от оборудването те могат да преминат 55 000 лв. Предимството при модела е наличието на хомологация №1, което привлича бизнес клиентите.
Източник:Аутомедиа