Американските дилъри на Subaru са помолили японската компания да пусне на пазара голямо и мощно купе от клас GT. Те смятат, че подобен модел ще подобри имиджа на марката и ще привлече в изложбените им зали нови клиенти.
"Звездичките" са решили да послушат дилърите си и за целта ще възродят в нов облик известното си от 90-е години на миналия век купе Subaru SVX /1991 - 1996/. Преосмисленият модел ще има купе тип шутинг-брейк, снабдено с хибридно задвижване и се очаква да бъде представено като концепт догодина, и да навлезе не само в пазара на Щатите, но още и в Австралия и Великобритания.
По всяка веротност името на модела няма да същото както на стария, който се отличаваше с доста интересен дизайн. При новата кола ще бъдат използвани някои дизайнерски решения от концепта Viziv2, а производството на новия Subaru SVX ще се прави изключително в завода в Индианя, САЩ.
Новото купе ще е унифицирано във висока степен със следващото поколение на кросовъра Subaru Tribeca, което се очаква на пазара през 2016-а година. Те ще ползват общата глобална платформа SGP и еднакъв шестцилиндров боксер 3.3л/380 к.с., върху който се работи много интензивно в момента. Говори се че разработката на тази система ще бъде споделена с Lexus с оглед икономия на средства.
На японския пазар предишното купе носеше името Subaru Alcyone SVX. Алцион е името на най-ярката звезда в съзвездието Телец, раположено в звездния куп Плеяди. SVX е абревиатура от Subaru Vehicle X. Купето дебютира навремето като концепт в 1989-а по време на автосалона в Токио, а външността му беше дело на студиото ItalDesign Джорджетто Джуджаро. В серия машината влезе през 1991-а, като запази най-запомнящия се елемент на концепта - необикновенният прозорец в прозореца, наречен aircraft-inspired glass-to-glass canopy. Тогава моторът беше също боксер 3.3 л - 231 к.с., 309 Нм, работещ с четиристепенен автоматик.
Ускоряването му от място до 100 км/ч ставаше за 7,4 сек, максималната му скорост достигаше 250 км/ч, ограничена специално за Щатити навремето до 230 км/ч. Общо в света бяха реализирани 24 379 броя, а производството беше прекратено през декемви 1996-а, защото от компанията решиха, че Subaru SVX е губещ проект. И наистина - общите загуби на компанията по него възлязоха на $75 милиона, или по $3000 на всеки продаден автомобил.